5 lietas, kas jāievēro, lai Facebook (Meta) reklāmas kampaņa nestu peļņu Tavam uzņēmumam.

Vai izveidot Facebook jeb Meta reklāmu ir vienkārši? Jā, samērā vienkārši. Vai ir vienkārši izveidot Facebook reklāmu, kas nes stabilu un izmērāmu peļņu? Tas jau ir stipri vien sarežģītāk.

Pēc kādiem principiem strādā tie uzņēmumi, kuru Facebook Ads kampaņas ir pelnošas?

Šoreiz apskatīsim 5 svarīgus faktorus, kas jāievēro, ja vēlies sasniegt labus rezultātus ar Facebook Ads (Meta Ads). Katru no šiem punktiem varētu apspriest daudz plašāk un detalizētāk, bet šajā rakstā sniegsim vismaz īsu pārskatu par galvenajām lietām, kurām būtu jāpievērš uzmanība.

1. Uzmanību piesaistošas reklāmas

Kādam, kurš nav pieredzējis mārketingā, varētu likties, ka efektīvākā reklāma vienmēr būs tā, kurai būs profesionālākais un glītākais dizains. Lai arī tas ir būtiski, tomēr vēl svarīgāk ir, lai reklāma piesaistītu uzmanību, risinātu problēmas un rosinātu emocijas.

Labākus rezultātus izdosies sasniegt, ja reklāmā vairāk tiks runāts nevis par pašu produktu, bet gan par problēmām, kuras tas palīdzēs risināt un ieguvumiem, kādus tas sniegs.

facebook reklamas teksti

Tas pats attiecas uz attēliem – piemēram, ja reklamē kosmētiku, tad bildes, kurās ir vienkārši redzami krēmu vai losjonu iepakojumi neraisīs spēcīgas emocijas. Cilvēki grib redzēt produktu darbībā un to, kādu rezultātu tas var sniegt. Ne jau par velti arī televīzijas reklāmās lielie kosmētikas zīmoli neliek uzsvaru uz iepakojumu izrādīšanu – reklāmas centrālais elements ir kāda skaista sieviete ar gludu ādu, kura reklāmā pielieto šo kosmētiku.

Video reklāmai ļoti svarīgas ir pašas pirmās sekundes. Neizšķērdē tās demonstrējot sava uzņēmuma logo.

Tā vietā parādi jau pašā video sākumā kaut ko tādu, kas momentāli uzrunās Tavu auditoriju un liks tai apstāties tieši pie Tavas reklāmas. Interesanti efekti un strauja kadru maiņa šeit var ļoti palīdzēt.

2. Pareizais kampaņas mērķis

Šeit viss ir it kā ļoti vienkārši – pasaki Facebook, ko Tu vēlies sasniegt. Ja gribi pirkumus, tad izvēlies pirkuma mērķi (Purchase conversions). Ja apmeklētājus, tad izvēlies apmeklējuma mērķi (Traffic) utt. Bet cilvēkam no malas ir nedaudz grūti saprast kāpēc, piemēram, izvēloties apmeklējuma mērķi, pirkumu ir ļoti maz.

Apmeklētāji kļūst par pircējiem – it kā vienkārša formula. Bet tad kāpēc ne vienmēr vairāk skatījumu vai apmeklētāju nozīmē arī vairāk pirkumu?

Svarīgi ir atcerēties to, ka Facebook ir ļoti daudz datu par lietotājiem un, vienkāršos vārdos runājot, tie iedalās tādās kā grupiņās, atkarībā no to uzvedības šajā sociālajā tīklā.

Ir tādi lietotāji, kas bieži mēdz veikt pirkumus. Citi, kas retāk veic pirkumus, bet toties aizpilda saziņas vai reģistrācijas formas. Ir tādi, kuri klikšķina uz Facebook atrodamo saturu, bet parasti nekādas tālākas darbības tajās mājaslapās neveic. Ir tādi, kuri daudz spiež “like” un citi, kuri vispār ļoti ātri skrullē uz leju pa savu “feed” un reti kad kaut kur uzlikšķina.

Loģiski, ka, ja Tavs mērķis ir iegūt pirkumus, tad parādīt reklāmu pirmajam lietotāju tipam Tev ir daudz vērtīgāk, nekā pēdējam.

Ja izvēlēsies pirkuma mērķi, tad saņemsi salīdzinoši mazāk skatījumu un apmeklējumu par savu budžetu, jo tie ir visdārgākā tipa lietotāji, bet ir lielāka iespēja, ka tiešām saņemsi vairāk pirkumu.

Protams, katram likumam ir izņēmumi un ir gadījumi, kad ir vērts paeksperimentēt ar dažādiem mērķiem, bet lielākoties tiešām ar Facebook Ads šajā ziņā viss ir vienkārši – algoritms Tev sniegs tās darbības, kādas Tu pats būsi norādījis kā kampaņas mērķi.

3. Facebook Pixel un konversijas

ludzu uzstadi pixeli min 2

Iespējams, ka, izlasot iepriekšējo punktu, nodomāji: “Jā, izklausās loģiski un vienkārši, bet kā Facebook zinās, kurš manā mājas lapā veica pirkumu vai kādu citu svarīgu darbību?”. Un tas ir pavisam pamatots jautājums, jo ir tikai loģiski, ka kampaņa nevarēs pilnvērtīgi nest Tev nepieciešamos rezultātus, ja to uzskaite nebūs sakārtota.

Šeit mums palīgā nāks Facebook Pixel – ļoti svarīgs rīks, kura pareiza izmantošana var izšķirt to vai Tavas reklāmas investīcijas atmaksāsies. To var aktivizēt ievietojot mājaslapā Facebook Pixel kodu – ar Google Tag Manager rīku vai arī ievietojot to pa tiešo mājas lapas kodā.

Ja Tava mājas lapa ir veidota kādā no populārām platformām kā, piemēram Shopify, Wix, WordPress/WooCommerce u.c., tad ir iespējams visai vienkārši integrēt Facebook Pixel mājaslapā ar automātisku pirkumu un citu svarīgu darbību uzskaiti. Ja šādas iespējas nav, tad nāksies atsevišķi uzstādīt sev nepieciešamās darbības, lai tās uzskaitītos kā Facebook Events. Mēs to visbiežāk daram ar Google Tag Manager palīdzību.

Šis nav paredzēts tikai interneta veikaliem – arī uzņēmumi, kuri piedāvā pakalpojumus, nevis pārdod produktus, var iestatīt mērķdarbības jeb konversijas. Tādos gadījumos var mērīt jebkuras darbības, kuras liecina par vēlmi sazināties, piemēram, saziņas formas aizpildes, kontaktu sadaļas apskates, klikšķi uz telefona numura, e-pasta adreses vai WhatsApp saziņas pogas.

Saņem individuālu piedāvājumu sava uzņēmuma mārketingam

Mēs sazināsimies jau dažu stundu laikā.

    4. Reklāmu pielāgošana auditorijām

    Lielākajai daļai produktu vai pakalpojumu mērķauditoriju var iedalīt dažādās sīkākās apakšgrupās. Pēc dzimuma, vecuma, interesēm, dzīvesvietas un citiem kritērijiem. Jo precīzāk uzrunāsi katru no apakškategorijām, jo labākus rezultātus sasniegsi.

    Katra auditorija psiholoģiski vairāk identificēsies ar sev pielāgotu reklāmu un vairāk tai pievērsīs uzmanību. Tas, savukārt, novedīs pie zemākas maksas par skatījumiem un augstākas efektivitātes.

    Piemēram, sejas krēmus izmanto gandrīz vai visa vecuma sievietes, tomēr, ja 50 gadus veca kundze redzēs sejas krēma reklāmu, kurā attēlota pavisam jauna sieviete, tad ir liela iespēja, ka viņa tai nepievērsīs uzmanību. Savukārt, ja attēlā būs redzama sieviete viņas vecumā ar gludu sejas ādu komplektā ar tekstu, kas uzrunā tieši šīs vecuma grupas pārstāves, tad ir daudz lielāka iespēja, ka viņā radīsies sajūta – “Jā, šis produkts ir domāts man!“.

    5. Kas notiek pēc klikšķa?

    Reklāma ir uzrunājoša, pikselis ir uzstādīts, kampaņas iestatītas korekti, taču rezultāta tāpat nav… Ko iesākt? Ir jāizvērtē, kas notiek pēc klikšķa.

    Varbūt lapa, uz kuru sūti apmeklētājus no Facebook (Meta) reklāmas, nav pietiekami efektīva?

    Iemesli var būt dažādi:

    ❌ lēns ielādes laiks;
    ❌ nav uzsvērti klienta ieguvumi;
    ❌ lapa nav ērti lietojama;
    ❌ pietrūkst svarīga informācija;
    ❌ pieteikuma vai pirkuma forma ir pārāk sarežģīta;
    u.c.

    Ko darīt?
    ✅ Veic uzlabojumus mājaslapā, lai tā kļūtu efektīvāka.
    ✅ Padomā, vai mājaslapā ir kāda cita, labāka piezemēšanās lapa, kuru izmantot reklāmā?
    ✅ Apsver iespēju mājaslapas vietā izmantot Meta Instant Forms, kur pieteikuma process notiek nepametot Meta platformu.
    ✅ Izmēģini jaunas pieejas, piemēram, sūti apmeklētājus uz informatīvu rakstu – līdzīgu šim, kas ir par Facebook reklāmu.

    Jācenšas pēc iespējas efektīvāk virzīt apmeklētāju uz vēlamo mērķi – pirkumu, pieteikumu, reģistrāciju vai ko citu. Pārdošana turpinās arī mājaslapā – reklāma nestrādā pati par sevi, bet tikai kopā ar tās galamērķi.

    a2849u

    Mēs saviem klientiem vienmēr sniedzam bezmaksas padomus par to, kā uzlabot mājaslapu, piedāvājumu, pirkuma procesu – jo saprotam, ka pretējā gadījumā rezultāti var nebūt labi, un klients var izvēlēties neturpināt reklāmas kampaņas.

    Noslēgumā

    Šis ir tikai ātrs pārskats par dažām būtiskām lietām, kuras var būtiski ietekmēt Tavu Facebook Ads reklāmas kampaņu efektivitāti. Nianses tajās ir daudz un dažādas.

    Mēs esam strādājuši ar simtiem dažādu reklāmas kampaņu vairāku gadu gaitā un labprāt palīdzēsim arī Tavam uzņēmumam palielināt ieņēmumus no Facebook reklāmām.

    Droši piesakies bezmaksas konsultācijai, lai uzzinātu vairāk, kā tieši Tev mēs varam palīdzēt attīstīt biznesu ar Facebook Ads palīdzību.

    Saņem individuālu piedāvājumu sava uzņēmuma mārketingam

    Mēs sazināsimies jau dažu stundu laikā.

      Favicon attēls | Digitālā Mārketinga Aģentūra | SIA Omarketing

      Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai omarketing.lv. Uzzināt vairāk